fredag 5 februari 2016

Lundbyhus :)



Mina Lundby hus 

Småland
skala 1:16

Här bor Karin och Gösta, någon gång på 50-60 talet.
( kompletterat med några egna 3D printade saker och tygutskrifter )

































Dallas huset

Här bor familjen Bylund :)
Alla möbler har jag gjort i 3D printern, ritat i CAD program. Är egna designs eller med
inspiration från möbler i skala 1:1. De mesta små pryttlar är även de printade.
Fronten gjorde jag av en hårdare papp, fönster och de olika dörrarna printade,
såsom jag ville ha dom.




Vi går väl in å ser hur de har de :)


I balkongrummet bor farmor och farfar





Flickornas rum


Småflickorna är visst förtjusta i dockskåp dom med, liksom jag..



Alla de små dockhusen är pritnade och dekorerade av mig, väldigt smått blev det..



Blev ett lite specialdesign på detta med lite modernare stil.


  

Mamma och pappa Bylunds krypin




Tvrummet








Matsalen





Köket och lilla toan innanför







" Cafe Stallet " för de gottesugna..









Gym för de hurtiga..





Hemma spa för livsnjutarna..





Besökare på ingång..








Tandläkarmottagning för den som behöver..








Nu blev de kväller i huset, dags att lämna Bylunds för denna gång..








fler Lundbyhus i olika modeller och tidsåldrar är på gång....














































.....





6 kommentarer:

  1. Hej!

    Så samstämt och väldigt fin docka!
    Hälsningar Titti

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint, alla korten är så stämningsfulla med!
    Hannah

    SvaraRadera
  3. Sån atmosfär . Känner åren i väggarna.

    SvaraRadera
  4. Sån atmosfär . Känner åren i väggarna.

    SvaraRadera
  5. Wow😍Så detaljrikt och fint❤️. Jag letar efter gymgrejer i 1:16,men svårt att hitta det. 1:12 är inga problem däremot. Har du gjort dessa själv? Säljer du och till vilket pris isf. 😁

    SvaraRadera