fredag 9 december 2016

Gamla och nyare byggen :)



Lite möbler...

Hittade en mängd gamla bilder från min gamla dator (från omkr. -1998 och framåt ) ,
bilder jag trodde var borta sedan länge :)

Två Forsa skåp jag byggde i 1:12, originalet finns på  Ystegården, Hälsingland


( miniatyr av eget pottskåp, i skala 1:1 )





(original skåpet finns i Hassela)


(skänk, soffor och hörnskåp är miniatyrer av egna möbler i skala 1:1


...





Olika spisar jag skurit ur i oasis, alla modeller från olika Hälsingegårdar.




( här med träram nertill, nålarna tryckte jag sedan in )

.



bockbord, Järvsö stolar och tallrikshylla i furu.




krokarna under hyllan gör jag i ståltråd
------
 ....

Några av möbelbygget till Liljedahls.

sängar till gästrummet.
...

nytt bord till matsalen, men köpta stolar som jag gjorde om lite..

...


platsbyggd säng/ soffa och ett arbetsbord till Selmas rum.

....


Provat lite ådringsmålning och marmorering i miniatyr
( tvätt kommod till Alvas rum, byggd i furu )


( skänk och soffa till sällskapsrummet )

.....

Tittskåpstugor och hus av alla de slag..

Skalenlig modell (1:12 ), av min gammelfarmors stuga.



........

ett annat hus jag snart ska färdigställa, hoppas jag....


 



.......
 Ett utedass som jag tyvärr sålde..






"Tittskåp stugan" 
egen design som jag gjorde i alla möjliga storlekar och varianter.










tror detta var min första mässa, för väldigt  många år sen, där min käre gubbe gjord mig sällskap :)
....


 En hus beställning jag fick för länge sedan.





..

Lite större gamla byggen, båda byggda i plywood. Höghuset är i två delar, instoppade i en Billy hylla från Ikea. Det andra har även en front som jag aldrig satte dit..


Måste ju prova bygga något nutida sorts  hus också...



...
provade här att göra moderna möbler ( till husen ovan) som jag klädde med faner, tror det är jakaranda faner på dessa.
...

Dock tillverkning från byggsats.




Denna blev en liten Wilma :)

..

så var det lille trädgårdsmästaren

jag tror han blev en Rasmus :)
...







Mor och dotter :)


nästa på tur kan bli en släkting till Selma, kanske..



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar