Annelies Miniatyrer i skala 1:12

Annelies Miniatyrer i skala 1:12

lördag 10 december 2016

Undantagsstugan och Tittskåp :)




Här har inte hänt så mycket genom åren,  Olof och Mimmi flyttade in omkr. 2001och bor fortfarande kvar. Vet inte när jag började bygga stugan, men nåt år tog det säkert innan allt var klart.





Byggt i plywood med riktigt spåntak i furu. Tapeter från Duros serie "Gammelsvenska", alla möbler byggda i både furu och balsa. De jag köpt färdigt är ytterdörren, fönster och stolpar.



vägg panel och trapp sidor är av spagetti och furu lister
........







.........







Trä lyktan är en miniatyr av en egen i 1:1


Några av möblerna kan dom nog ha bytt med grannarna, byteshandel är
vanligt förekommande i dessa trakter :)



Äntligen har Mimmi kommit ur nattsärken och Olofs skägg blir bara  längre och längre...


Tittskåp :)



Hälsinge köket :
byggt  -2005


mat i cernitlera


stänk tapet från Ljusdal.




Järvsö stol

......
Sov kammaren :
byggt  -2005

(Porträttet på väggen är en förminskning av min gammel-farfar, Luffarkungen)






luffarslöjd i miniformat
......

Klaras kammare :







............

ett skåp jag gav bort
............

Gammalt kök:

 utställnings ex. jag hade.

"möbler från Hassela"

Tråg och slevar och ljuslyktor i furu, egen tillverkning.
........

Tittskåp fyllt med mina 3D printings.














2 kommentarer:

Om mig

Mitt foto

Bygger egna tittskåp, dockhus, möbler och miniatyrer i skala 1:12. Mest blir det allmoge från vackra Hälsingland.  Heminredning och design i det lilla formatet..